الف) مسابقه ی نمایشی ایفای نقش با رویکرد ارتباطی فعال و خودباورانه در درس زبان انگلیسی
با توجه به تغییر کتاب های زبان انگلیسی دوره اول متوسطه و رویکرد ارتباطی فعال و خودباورانه در آموزش زبان انگلیسی مطابق با برنامه درسی ملی، این بخش ازجشنواره برای اولین بار در سال جاری و با محوریت و توجه به بخش Role Play در کتابهای درسی زبان انگلیسی پایه های هفتم ، هشتم و نهم که از اصول برنامه ی درسی زبان انگلیسی دورهی اول متوسطه می باشد، به صورت گروه های سه نفره با توجه به شرایط ذیل برگزارمی شود:
1- اجرای ایفای نقش بایددرراستای پیاده سازی اهداف بیان شده دربرنامه درسی وکتاب باشد و پوشش دهنده تمام بخشهای کتاب سال جاری (باتوجه به بودجه بندی) و سال (های) قبل باشد.
2- استفاده حد اکثری از لغت ها، عبارتها و کلیدواژه های زبانی(Vocabulary, Key Languages and Functions) باید در اولویت استفاده، قرار گیرند.
3- موضوع نمایش می بایستی از جذابیت خوبی برخوردار باشد.
4- اجرای نمایش باید از روانی و صحت بیانی (Fluency and Accuracy) مناسبی برخوردار باشد.
5- نمایش باید از سه بخش اصلی: شروع(Opening) پیکره یا بدنه (Body) و پایانی (Closing) برخوردار باشد.
6- تعامل (Interaction) در حین اجرا در بین گروه باید از سطح بالایی برخوردار باشد.
7- تلفظ و بیان صحیح کلمات و جملات (Pronunciation and Intonation) مورد توجه قرارگردد.
روش اجرا:
1- زمان اجرای نمایش حداقل 5 و حداکثر 10 دقیقه باشد.
2- ارسال متن نوشتاری ضرورتی ندارد.
3- ایفای نقش باید محصول فعالیت گروهی خود دانشآموزان باشد.
4- هر یک از پایه های تحصیلی باید بطور جداگانه نمایش را اجرا نمایند.
5- پس از داوری در مرحله ی اول و راهیابی اثر به مرحله ی بعد ، اجرا میتواند از تغییرات جزئی ( کمی و کیفی) برخوردار شود، مجددأ فیلم برداری شود و به مرحله ی بعد ارسال گردد. (مناسب بودن کیفیت فیلم برداری، بویژه صدا مورد تأکید می باشد)
تبصره یک: با توجه به سهمیه اعلامی بند (ب) نامه شماره 32517/26/551-17/8/94اثرات منتخب به اداره کل ارسال شود .
تبصره دو: این مسابقه مرحله کشوری ندارد و تا مرحله ی استانی برگزار خواهد شد.
نحوه ی اجرا:
1- در مرحله آموزشگاهی کلیه ی دانش آموزان شرکت کننده، پس از اجرای نمایش، در صورت کسب حد نصاب امتیاز نمون برگ های ارزیابی به مرحله منطقه معرفی خواهند شد.
2- در مرحله شهرستان/منطقه / ناحیه آثار منتخبین مدارس توسط کمیته داوران داوری شده و گروه های منتخب به مرحله ی بعد معرفی خواهند شد.
3- رتبه بندی نمایشنامه های برتر در مرحله استانی به صورت غیر حضوری در اردیبهشت ماه با توجه به اثرات ارسالی پس از داوری مشخص خواهند شد .
نمون برگ داوری جشنواره ایفای نقش درس زبان انگلیسی
نام استان: ........................ شهرستان / منطقه / ناحیه:........................... نام آموزشگاه: .................................... نوع مدرسه: ...................................... تلفن: ................................ تعداد دانش آموزان: .................................. تاریخ ارزیابی: ..................................... موضوع نمایش: ........................................ زمان نمایش: .............................. |
ردیف |
شاخص ها |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
موضوع انتخابی براساس موضوعات کتاب درسی می باشد. |
|
|
|
|
|
2 |
صحت جملات و عبارات از نظر دستوری رعایت شده است. |
|
|
|
|
|
3 |
بیان جملات و عبارات روان و شیوا می باشد. |
|
|
|
|
|
4 |
به تلفظ و بیان صحیح کلمات و جملات (Pronunciation and Intonation) توجه شده است. |
|
|
|
|
|
5 |
به فرهنگ و هویت اسلامی – ایرانی توجه شده است. |
|
|
|
|
|
6 |
به کاربرد زبان در شرایط عینی و واقعی توجه شده است. |
|
|
|
|
|
7 |
هماهنگی بین اعضاء گروه در هنگام اجرای نمایش توجه شده است. |
|
|
|
|
|
8 |
به دکور، گریم و ابزار مورد نیاز اجرا توجه شده است. |
|
|
|
|
|
9 |
نمایش از ابتکار و خلاقیت مناسب برخوردار می باشد. |
|
|
|
|
|
10 |
بیشتر کلمات، عبارات زبانی و گفتاری کتاب درسی اقتباس شده است. |
|
|
|
|
|
11 |
تعامل(Interaction) گفتاری در بین اجرا کنندگان نمایش وجود دارد. |
|
|
|
|
|
12 |
به بخش های Opening, Body and Closing در حین اجرا توجه گردیده است. |
|
|
|
|
|
13 |
به کیفیت تصویر برداری و صدا و ... توجه شده است. |
|
|
|
|
|
14 |
به حرکات بدنی(body language) توجه شده است. |
|
|
|
|
|
15 |
امتیاز موضوع انتخاب شده از نظرکمی، کیفی و جذابیت |
|
|
|
|
|
|
جمع |
..... |
...... |
.... |
.... |
..... |
نام و نام خانوادگی ارزیاب: .................................................. جمع کلّ امتیاز: به حروف:
امضا:
- ۹۴/۱۰/۲۹